- Pomysł zbudowania elektrycznego choppera wziął się stąd, że pojazdy z napędem elektrycznym kojarzą się z czymś ultranowoczesnym - mówi Adam Szofer z Akademickiego Związku Motorowego na UZ. - Chcieliśmy połączyć tą nowoczesność z klasycznym stylem retro.
Prototypowy motocykl jest niezwykle lekki, ekologiczny i tani w eksploatacji.
- Można nim przejechać 60 km przy pełnym załadowaniu akumulatorów, których w naszej konstrukcji jest pięć. Maksymalna prędkość naszej maszyny wynosi 110 km/h - twierdzi jeden z twórców.
Czy prototypowy chopper znacznie różni się od tradycyjnych motocykli? - Konstrukcja tego typu musi charakteryzować się przede wszystkim lekkością - mówi Krzysztof Kwiatkowski z UZ. - Motor jest głównie zbudowany z aluminiowych elementów. Motocykle tej klasy, przy takich gabarytach ważą ok. 300 kg. Nasza konstrukcja jest znacznie lżejsza. Innowacyjnym rozwiązaniem jest umiejscowienie silnika i całej przekładni odśrodkowej w wahaczu, przez co udało nam się zredukować napięcia w samym układzie napędowym, wynikające z pracy zawieszenia - dodaje student mechaniki.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?