Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będzie przebudowa najgorszego torowiska w Krakowie. Ale dopiero w 2026 roku. Na inwestycję potrzeba 130 mln zł

Arkadiusz Bar
Arkadiusz Bar
Torowisko na ul. Starowiśnej ma opinię najgorszego w Krakowie. Przebudowa "szyn" plus jezdni jest planowana w latach 2026-2027, z pomocą dotacji unijnej (zdjęcie ilustracyjne)
Torowisko na ul. Starowiśnej ma opinię najgorszego w Krakowie. Przebudowa "szyn" plus jezdni jest planowana w latach 2026-2027, z pomocą dotacji unijnej (zdjęcie ilustracyjne) fot. Aneta Żurek
Planowana od lat modernizacja torowiska na ul. Starowiślnej w Krakowie ma wreszcie ruszyć w 2026 roku, po wcześniejszych pracach na ul. Straszewskiego i przy Teatrze Bagatela rozpoczynających się już w 2025. Zarząd Dróg Miasta Krakowa poszukuje firmy do przygotowania wniosków o unijne dofinansowanie tych przedsięwzięć. Całkowity koszt inwestycji w obu rejonach miasta szacowany jest na ponad 160 mln zł, z czego duża część ma pochodzić z funduszy europejskich.

Przebudowa ul. Starowiślnej - koniec z fatalnym stanem torowiska

Przebudowa torowiska na ul. Starowiślnej w Krakowie to długo oczekiwana inwestycja. Stan torowiska na tej ulicy jest opisywany jako fatalny, co od lat stanowi problem zarówno dla mieszkańców, jak i użytkowników komunikacji miejskiej. Zaplanowano kompleksową modernizację torowiska oraz jezdni na całej długości ulicy, od skrzyżowania z ul. Dietla aż do mostu Powstańców Śląskich, włącznie z remontem samego mostu. Szacunkowy koszt tej inwestycji to 130 mln zł, z czego około 80 mln zł ma zostać pokryte z funduszy unijnych.

Modernizacja w rejonie ul. Straszewskiego i Teatru Bagatela

Oprócz inwestycji na ul. Starowiślnej, w planach jest także modernizacja układu torowo-drogowego w rejonie ul. Straszewskiego oraz skrzyżowania przy Teatrze Bagatela. Prace mają objąć m.in. przebudowę węzła rozjazdów na ul. Piłsudskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz modernizację węzła rozjazdów "Bagatela" wraz z układem drogowo-torowym na odcinku Teatr Bagatela - ulica Garbarska. Na te prace zaplanowano 33 mln zł, z czego 22,8 mln zł ma pochodzić z dotacji.

Dofinansowanie i przygotowania do inwestycji

Kraków ma zagwarantowane dofinansowanie na obie inwestycje w ramach zintegrowanych inwestycji terytorialnych (zit-u), co jest dobrą wiadomością dla miasta i jego mieszkańców. Wnioski aplikacyjne wraz z całą potrzebną dokumentacją powinny być gotowe najdalej w połowie 2024 roku, co pozwoli na rozpoczęcie prac zgodnie z planem.

- Dla przebudowy ul. Starowiślnej przygotowana jest wstępna dokumentacja, która była niezbędna do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej, czyli koncepcja oraz Karta Informacyjna Przedsięwzięcia. Pozostała dokumentacja dla tego projektu zostanie opracowana po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia. Dla modernizacji węzła rozjazdów w ul. Piłsudskiego dokumentacja projektowa jest już gotowa (wraz z uzyskanym zgłoszeniem), natomiast odbiór dokumentacji dla prac w rejonie Bagateli i ul. Karmelickiej planowany jest w maju 2024 – przekazali nam pracownicy Działu Komunikacji i Rozwoju ZDMK.

Oczekiwania i terminy

Przewidywane terminy realizacji inwestycji to lata 2025-2026 dla prac w rejonie ul. Straszewskiego i Teatru Bagatela, natomiast przebudowa ul. Starowiślnej ma zostać zrealizowana w latach 2026-2027. Mieszkańcy Krakowa z niecierpliwością oczekują na te zmiany, które mają znacząco poprawić komfort podróżowania komunikacją miejską oraz stan infrastruktury drogowej w wymienionych rejonach miasta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto