#PowiedzCześćRóznorodności w miejscu pracy. Pracownicy Philip Morris w Polsce częścią kampanii społecznej

Materiał informacyjny PMPL
Gosia, Pierre i Ania – to imiona pracowników Philip Morris w Polsce oraz bohaterów kampanii #PowiedzCześćRóżnorodności. Jej inicjatorzy - Fundacja DEI Alliance oraz firma Better - połączyli siły z ponad 20 partnerami, by wspólnie pokazać wartość, jaką z różnorodności czerpią firmy, organizacje i całe społeczeństwo. Celem kampanii jest promowanie pozytywnej siły różnorodności - która łączy, inspiruje i jest motorem napędowym organizacji.

Firmy, które opierają swoje strategie i inicjatywy na różnorodności i włączeniu, budują takie miejsca pracy, w których wspiera się pracowników w realizacji ich potencjału. Dlatego do kampanii #PowiedzCześćRóżnorodnośći dołączyli również przedstawiciele Philip Morris w Polsce. Gosia, Pierre i Ania mieli okazje podzielić się sowimi historiami, a przy okazji zachęcić innych do włączenia się w dyskusję o różnorodności.

Bohaterowie PMI

Ania od 4 lat pracuje w krakowskiej fabryce Philip Morris. Zawsze w działach ściśle związanych z produkcją. Jest inżynierką procesu. „Bywa, że słyszę zdziwienie: Fabryka? Młoda dziewczyna? Studia inżynierskie? Niecodzienne, prawda? A jednak.” – komentuje bohaterka kampanii.

O swoich doświadczeniach na łamach kampanii opowiedziała też Gosia, która pracuje Dziale Sprzedaży Philip Morris, jako Menedżerka ds. Zaangażowania Konsumenta. “Kobieta w sprzedaży? Na stanowisku menedżerskim?” Tak! W Philip Morris doceniamy różne punkty widzenia, a nasze zespoły są tak różnorodne, jak nasi partnerzy biznesowi i konsumenci. Dlatego, lepiej rozumiemy i adresujemy ich potrzeby. Dobra atmosfera i możliwość nieskrępowanego bycia sobą bardzo pomagają w pracy – dodaje Gosia.

Pierre, w Krakowie mieszka już 8 lat. W życiu zawodowym i prywatnym bardzo często doświadcza różnorodności, zwłaszcza kulturowej. Spółka w której pracuje (Centrum Usług Wspólnych) zatrudnia osoby aż z 57 narodowości! Pierre zdecydował się na urlop rodzicielski i opowiedział o swoim doświadczeniu: „Byłem lepszym wsparciem dla mojej żony, gdy pojawiło się nasze drugie dziecko. Cenię ten czas spędzony z rodziną i gorąco zachęcam innych ojców, by tego spróbowali. Naprawdę warto! Otrzymałem wiele w moim życiu. Dlatego, chcę być bardziej otwartym i szczodrym wobec innych” – komentuje.

To, że takie kampanie powstają, oznacza że w temacie różnorodności mamy jeszcze wiele do powiedzenia, a przede wszystkim – do zrobienia. Cieszy nas fakt, że w debatę na temat istoty budowania równościowego środowiska pracy włącza się biznes, którego działania w tym zakresie mają ogromne znaczenie. W Philip Morris przeprowadzamy transformację naszego biznesu m.in. w oparciu o wartości wynikające z naszej strategii I&D (Inclusion & Diversity). Wiemy, że różnorodność świadczy o naszej sile, dlatego cieszymy się, że możemy być częścią tej kampanii – komentuje Ewa Sobiech, Menedżerka ds. Zaangażowania Pracowników, Inkluzywności oraz Różnorodności w Philip Morris w Polsce

Człowieka nie da się opisać jednym słowem

Takie hasło przewodnie towarzyszy kampanii #PowiedzCześćRóżnorodności. Tożsamość nas wszystkich zbudowana jest z licznych elementów, a sprowadzanie człowieka do jednej cechy zawsze jest niekompletne i bywa krzywdzące. Kampania ma na celu pokazanie wielowymiarowości różnorodności i zachęcenie do holistycznego podejścia do pracowników i pracownic. Takie podejście umożliwia zrozumienie różnych perspektyw, doświadczeń, ale też barier i szans rozwoju w miejscu pracy. To zaś pozwala budować prawdziwie otwarte, bezpieczne i sprawiedliwe organizacje.

Dołącz do Kampanii! Twoja historia też jest ważna

Świętować mogą nie tylko organizacje, lecz także indywidualne osoby. Dlatego na specjalnie dedykowanej kampanii stronie www.czescroznorodnosci.pl powstało narzędzie #DiverStory, dzięki któremu każdy i każda z nas może opowiedzieć o sobie: stworzyć swój plakat, zawrzeć w kilku słowach swoją historię i pokazać światu, kim jest. Każda taka historia niesie wielką moc osobistego przekazu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: #PowiedzCześćRóznorodności w miejscu pracy. Pracownicy Philip Morris w Polsce częścią kampanii społecznej - Portal i.pl

Wróć na sulechow.naszemiasto.pl Nasze Miasto